2013-11-20

Panoramabild på studion // Panorama of the studio

Klicka på bilden för större format // Click image for larger view

(In english below)
Hittills har jag bara visat närbilder när jag varit i studion. Tänkte det var dags att visa lite mer av den så jag tog en panoramabild senast jag var där. Studion ligger i ett bergsrum som för länge sedan tillhörde Fortum. Det händer rätt ofta när jag är där att jag glömmer både tid och rum. Och att äta! Det märker jag först när det är försent och blodsockret är i botten. Det är som att vara i en egen värld att kliva in där. Min egen värld och universum. En plats där jag bokstavligen kan fånga alla de där melodierna som hela tiden far runt, runt i huvudet. En plats där jag kan spela in och på så sätt låta andra höra hur det låter i min hjärna. Eller i alla fall försöka!

Studion rymmer en salig blandning av både instrument och förstärkare, för att inte tala om affischerna.. Kiss bredvid Robert Smith mittemot Siw Malmkvist! Förutom de mer vanliga instrumenten som gitarr, bas, trummor och piano hittar man även cittra, transichord (el-dragspel!), autoharpa, fiol, leksakspiano, allehanda slagverk, ukuleles och synthar.

--

So far I've just shown you close-ups from the studio. Figured it was time to show a little more of it so I took a panorama! The studio is located beneath a few tons of stone, under ground and it used to belong to Fortum, an energy corporation. In there I usually forget about time and space. And to eat! It's like being in your own world to step in there. My own world and universe. A place where I can literally capture all those songs and melodies that are constantly spinning around in my head. A place where I can record and thus allow others to hea what's inside my brain. Or at least I try!

The studio accommodates a range of both instruments and amplifiers, not to mention the posters.. Next to more usual instruments like guitar, bass, drums and piano you'll find zither, transichord (an electric accordion!), autoharp, violin, toy piano, all sorts of percussion, ukuleles and synths.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar