2013-11-11

Piano lite här och där



Igår var jag och i studion och spelade in piano på ett par låtar. Eller ja, först spenderade jag ett par timmar på att lyssna på coverbandet som övade i lokalen bredvid. Fick höra bland annat Sweet Home Alabama och Let the Best Man Win. Riggade mikarna, åt pizza och läste medan jag väntade på att de skulle tröttna och åka hem till tv-soffan.

När det till slut hände hann jag lägga piano på åtminstone tre låtar. Gjorde en liten instagramvideo när jag spelade in pianot på "Om en vecka, kanske ett år". Kan tyvärr inte bädda in den på bloggen men här är i alla fall länken: http://instagram.com/p/gkizITntqG/. Det blev nytt piano på "Jag har glömt hur det låter" (<-länk till liveinspelning på youtube) och helt nytt på "På barrikaderna i natt".

--

Yesterday I recorded the piano on a few songs. Well, first I spent a couple of hours listening to the cover band that practiced in the room next door. They played Sweet Home Alabama and Let the Best Man Win. Rigged microphones, ate pizza and read while I waited for them to get tired and go home and watch TV.

When it finally happened I managed to record the piano on at least three songs. I did a instagramvideo when I played the piano on "Om en vecka, kanske ett år". Sorry, I can't embed it on the blog, but here's the link: http://instagram.com/p/gkizITntqG/. I also recorded piano on "Jag har glömt hur det låter" (<-link to a live recording on youtube) and on "På barrikaderna i natt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar