2014-06-02

Ny singel! På barrikaderna ute nu!!!


Foto: Sandra Löv

Efter sju sorger och elva bedrövelser så har dagen till slut kommit. Idag släpps På barrikaderna, första singeln från mitt kommande album Om en vecka, kanske ett år. Låten handlar om att inte ge upp, utan att stå för det man tror på – att hämta styrka i andra lika mycket som i sig själv och våga kämpa för den man är.

Det var fyra år sen jag sist gav ut min musik och på den tiden hinner mycket hända. Jag har bytt språk till svenska vilket både var lätt och svårt. Lätt för att jag fick ett helt nytt uttrycksmedel att använda, svårt för att det blev mer på riktigt och orden betydde plötsligt mer. Varje bokstav blev viktig, varje mening ett eget universum.

Jag har även plockat fram min elgitarr, min allra första. Den jag, som frustrerad hippiepunkare i Huddinge, skrev min första låt på. Den jag stänkt ned med mitt blod när jag spelat för hårt och för snabbt.

Språkbytet och gitarren påverkade även musiken. Det blev något nytt, något annorlunda från hur jag låtit förr. Jag hoppas du kommer att gilla det. Du kan lyssna till På barrikaderna på Spotify...


...eller på Soundcloud.



Det är svårt, om inte stört omöjligt, att klara av en sån här sak på egen hand. Så jag vill passa på att tacka några som på olika sätt hjälpt mig att få ut På barrikaderna:

Foto, video och visuell trollkonstnär: Sandra Löv
Trummor: Tobias Asplund
Mastring: Demonproducenten
Stöd och pepp: Susanna Pettersson, Johan Bengtsson, Axel Bellinder, Tobias Isaksson, Jeppe Salö, Mattias Pettersson och många många fler..

För presspaket, kontakta Birds will sing for you.

Pressbilder:

Foto: Sandra Löv

Länkar till pressbilder:
Porträtt
Stående träd
Liggande träd
Omslag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar